Matilda Söderström

Alla inlägg under augusti 2012

Av Matilda - 27 augusti 2012 14:02

Hej,Grymt dålig på att blogga, (Iknow..? :D)men skolan you knooooow!   


Vi har OS-tema,och så jäwla sur! vi har förlorat varenda helvetisk match! 

Och vi är typ äldst, så vi är typ "Lag-ledare" och måste peppa våra lag,(jag och david dvs från vårt lag.)och vi lixom HEJA HEJA ! HÄRLIGT SLAG! SUPER BRA! även om dom slog en halv meter och skrek halsarna av oss,men vi fick EN 4!!!!!!!!!!!!!!!!! GAAARH!!!

Och så hade vi en mellan tävling,och då var det de lag som fick upp en tröja i en is bit först och satte på sig den,vann. VI KOM SIST?!?!?!?!?!? usch, fy, blä.


men nu till riidlektionen i torsdags! Mickie blev starkeman,och mickie den starka har jag inte träffat sen första gången jag red honom (Höhö :C)och när vi skulle stanna stannade haninte förens vi råkade svänga upp på medellinjen :C (Gullan stod ju still ,som dom andra,när mickie gick ogick)


Jag glömde säga,att mickie var ibörjan jätte lyhörd,travade precis i dde n takten jag velade.


Men i galoppen var han super duktig!


Ses väl snart,om inte annat på torsdag.

:/

Av Matilda - 22 augusti 2012 07:36

Skola nudå :/

..

Av Matilda - 21 augusti 2012 08:16

Alltså,nuhar jag inte bloggat på jääääääätte länge,men tack för att ni följermig ändå ♥



I torsdags,på första ridlektionen för terminen,Fick jag Mickie (Ofc :D) och det gick super bra!

Vi red ut i Paddocken,för dom lassade hö framför ridhuset?! och där är det ju en massa bommar som man inte får gå för nära,för då tror ju hästar att dom ska över,eller så ser dom de inte och tar ett skutt pt sidan. Och Mickie är ju så trött och lat,så han snubblade hela tiden -.-

Men annars gick de super!


Och sen gjorde vi typ inget speciellt.. Men kul vare ! 


//M

Av Matilda - 11 augusti 2012 20:07

Hej hej :)

Var på resturang nyss,och då fick jag en kompis! :) Honbfick heta Mimmi..(bild1)

Sen såg jag en häst som drar på en vagn varenda kväll :( o inte nå vatten får han hellrr ! D:
Usch o fy ! (2)

Hare gött!

Av Matilda - 10 augusti 2012 20:41

Sitter nu på en bar i grekland med gratis wi-fi! :-)
Tänkte bara slänga in en bild,så hejdå!

Av Matilda - 6 augusti 2012 19:22

Kom ju på att jag skulle gör dagens och gårdagens oxå! S åhär ser min ridutrustning ut:


 

ja,men mina handskar är lila. orkar inte hissa och dissa nu,men någon gång blir det.

Har en Adidas polo tröja också,fast den är i tvätten,och hittade inte på google. Byye

Av Matilda - 6 augusti 2012 12:15

Ja inatt åker jag till Grekland! första gången jag flyger också,och utan hästar en hel vecka :(


Men sen om två veckor och två dar börjar ju skolan igen!   

Men har hittat världens snyggaste skolväska! (Nej,det är inte hästar på den..) Men jag fick ju en ny förra året,så kommrt nog inte få en ny förens jag dör..


Bild:

(Hittade ingen bild,men det vsr cathy guetta ryggsäck iaf,)


Herrå!

Av Matilda - 4 augusti 2012 21:38

Kärleken kom som en vind direkt när mitt namn stod brevid ditt på Hästutdelnings-tavlan.

men först var jag rädd. En helt ny häst satte nu sitt huvud på min axel och halv sov,nuförtiden tkr jag det är super mysigt,men då nästan svimmade jag. På lektionerna tkt jag att han var jobbig som nästan alltid tog genvägar på spåret. Jag älskade att kunna smacka på hästar så det gickfort,men med honom gick det för fort.jag kände mig inte alls trygg.

men efter fleralektioner lärde jag känna honom,och han blev lixom en kompis. Jag var beredd på att han var snabb och gillade att svänga med nacken,men att han också var väldigt lyhörd.

Efter första galoppen med honom,kände jag att jag kunde lita fullt ut på honom.


Idagkan jag inte tänka mig ett liv utan honom. Han är lixom en av dem bästa vännerna jag har,och han har lärt mig så mkt.

Han älskar att rygga,gå i form,framdelsvändningar och sånt.

Namn: Ghost Mighty Mickie

Född: 2002

Okänd-okänd

Färg: gulbrun


Det är min älskade,trötta,snabba,Mickie. 


Puss!   

Välkommen till min blogg,enjoy ✔

Presentation


Hej där! Här bloggar en 13 årig tjej som Rider,springer och spelar handboll. Allt handlar om Killar, träning och vänner, så kolla in den vetja! :)

 

Fråga mig!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga om Dagligen/Veckovis?
 Veckans/Dagens Låt
 Veckans/Dagens Film
 Veckans/Dagens Lunch
 Veckans/Dagens Middag
 Veckans/Dagens Frukost
 Veckans/Dagens Outfit
 Veckans/Dagens Favoriter
 Veckans/Dagens Inköp
 Månadens Favoriter
 Månadens Inköp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Chatt

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pac-Man Blinky
Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon
Rock On
e.l.f. Cosmetics Danmark
e.l.f. Cosmetics Danmark

Ovido - Quiz & Flashcards