Matilda Söderström

Alla inlägg under augusti 2012

Av Matilda - 4 augusti 2012 12:32

Alltså,förlåt för jag inte bloggat under hela ridlägret. Men när jag kom hem,runt fyra,var jag sten trött,men jag kan berätta här ist! :D



Dag 1:

Häst: Fleur(Mickie hade inga skor :(()

Först hämtade vi våra hästar i hagen,och sen borsta vi och borsta o borsta,sen sadla och tränsa.Sen red vi,hände inget speciellt då.(45 min)

Sen sadla av,tränsa av,och äta...(Pannkakaa!)sen hade vi teori,och då fick vi först sopa stallgången och sen sadelkammaren,och sen visade Anki oss allt på tränset heter.

Sen red vi igen,inget speciellt då heller.

SLUT


Dag 2:

Häst: MICKIE ♥♥♥

Vi hämta dom i hagen,gjorde i ordning dom,osv.

Sen när vi red,fick vi lära oss och gå i form.

Ingen gallop då heller D:

sen åt vi,teori,städa stallgången,och ridhusets ridvägar.

sen när vi red,gjorde vi något jag hatar,men som är väl typ bra.. SERPENTIN BÅGAR!

och den lektionen fick ja iaf galloppera! (y)

Och det var första gången jag tkt det var kul!

ta ut som i hagen,osv.

SLUT


Dag 3: Roligaste dan!

Häst Mickie <3

Ist för två lektioner,gjorde vi ett dubbel pass. (Asa kul,asa jobbigt)

först så trava o trava o trava vi,så jag dog typ,sen fick vi skritta en stund.

Sen fick vi trava över bommar,och det var ju najs.

SEN FICK VI HOPPA?! Alla andra bara Yeeey!   

Jag bara *Proffs smile* för jag har aldrig hoppat!

Men det gick jätte bra,först vare ett lägre ,sen ett högre,och näst sista gången jag hoppade,gick det lite vilt till (m)


jag hoppade över,helt vanligt,men sen glömde jag att räta på mig efteråt,så Mickie satte av i galopp,och mitt i allt tappade jag stigbygeln!

Asså nej,foten ramlade inte ur. STIGBYGELN OCH STIGLÄGRET HAMNADE PÅ BACKEN!

och jag visste inte hur jag skulle tänka,för galoppera kan jag inte göra själv,och jag var varken beredd på gallop eller stigbygel. Men sen galopperade jag i lina,men det var inte lika kul som dagen innan.

Sen tog vi ut bommarna,efter att vi sadlat av.


Sen gjorde vi rent sadlar och träns (ALLAS)

Och jag vet absolut inte vrf Mickies blänkte mer än dom andras   


Sen ska jag berätta om mickie,ses sen!

Välkommen till min blogg,enjoy ✔

Presentation


Hej där! Här bloggar en 13 årig tjej som Rider,springer och spelar handboll. Allt handlar om Killar, träning och vänner, så kolla in den vetja! :)

 

Fråga mig!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga om Dagligen/Veckovis?
 Veckans/Dagens Låt
 Veckans/Dagens Film
 Veckans/Dagens Lunch
 Veckans/Dagens Middag
 Veckans/Dagens Frukost
 Veckans/Dagens Outfit
 Veckans/Dagens Favoriter
 Veckans/Dagens Inköp
 Månadens Favoriter
 Månadens Inköp

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Chatt

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pac-Man Blinky
Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon
Rock On
e.l.f. Cosmetics Danmark
e.l.f. Cosmetics Danmark

Ovido - Quiz & Flashcards