Matilda Söderström

Alla inlägg under juli 2012

Av Matilda - 31 juli 2012 22:42

Ridläger imorgon och nu pirrar det som värst,kan knappt tro att JAG Matilda Maria ska på mitt första ridläger! Även om det inte så länge och att det är dag lägeri tre dagar känns det ändå lixom speciellt! Jamen nu ska jag försöka sova så mkt det går..vill det,för ju snabbare jag somnar desto fortare kommer morgonen ! :-P

(Trötthet: 3/10)

Jaja,ses väl imorgon då! :-)

Av Matilda - 31 juli 2012 17:13

SENASTE:

Låt du hörde: Imagine Eric Saade,Tone Damli
Film du såg: Spirit Hästen från vildmarken.

Mat du åt: Tacos :3

Kram: Pappa

Puss: Pappa

Känslan: Glad för ridläger imorgon   

Resa: Hmm..Stockholm.

Dröm: Häst dröm,se tidigare inlägg..

Personen du träffade: Pappa,Eva

Person du pratade i telefon med: Henna

Personen du fick sms av: Elicia


När, vem, var, hur:

När grät du senast: Igår

När skrattade du senast: Igår 

Vem åkte du bil med sist: Pappa,Eva

Vad köpte du när du drog ditt kort senast? En bikini

Vem åt du mat med sist: Pappa,Eva

Vem sov du hos sist: Hemma!? (Annars,Elicia)

Vem sov hos dig sist: Mamma..(Hos mamma delar hon och jag på hennes dubbelsäng,för hon har inte plats med en till)

Vad var du rädd för när du var liten: Folk som går runt i sna dära dräkter på stan (typ shrek)(liten o liten..) 

Vad ville du, som liten, bli när du blev stor: Lärare,så jag fick skriva på Whiteboarden :D

Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: En..

Värsta smärtan du råkat ut för: Vet inte..

Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Hästar!

Något som gjort dig riktigt förbannad: Allt..

Dold talang: Är inte tondöv..

Vad finns oftast i din handväska: Plånbok, mobil, nycklar, hörlurar, paraply och nån frukt

Har du någonsin tagit eller provat droger: Nej, faktiskt inte

Har du piercing eller tatuering: Nope

Vilket är ditt favoritplagg: Min svarta spets tröja   

Sämsta egenskap: envis och dåligt tålamod, har även svårt att lita på folk

Ord du använder för mycket: seriöst, sjukt, erkänn, fuck you, , fan, helvete, jävlar, jäklar mycket svordomar, hehe..

Vem litar du mest på i hela världen: min mamma

Hur många barn vill du ha när du blir stor: två eller tre (kanske 4)

Favoritgodis: Remmar   



Antingen eller frågor:

Storstad eller landet: Landet

Hamburgare eller pizza: Pizza

Kött eller fisk: KÖTT!!!!_!!!!!

Hund eller katt: Hund..

Aftonbladet eller Expressen: Men vafan?! Äre inte typ desamma?!

McDonalds eller MAX: Maax!

Vin eller Öl: ...

Charter- eller skidsemester: hmm...

Sverige eller Utlandet: både och

Sport eller nyheter: Nyheter

Hockey eller fotboll: Emm..

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Svårt..

Sommar eller vinter: Sommaren för att det är varmt och vintern för att det är vackert hehe


Fem saker du alltid har i ditt kylskåp: Fun light (pappa=beroende),Smör,Mjölk,Sylt,Ost.

Fyra saker du inte kan vara utan: Hästar,Stall,Hästlukt,familj.

Tre saker du inte kan äta: Laktos fisk (för smaken) Getingar?   

Två saker som gör dig glad: Hästar

En sak du oftast gör flera gånger i veckan: Dusha


Favorit:

Låt: Lyckligare nu Linnea Henriksson

Film: War horse

Skådis: Johnny depp

Sångare: Laleh

Band: Den svenska björnstammen

Frukt: Mandarin

Mat: Pastasallad

Färg: En blandning av rosa och lila, cerise typ

Djur: HÄST

Fotbollslag: FÄRJESTA!(fan,det är väl ett hockey lag?)

Årstid: sommar

Dag: fredag

Månad: Juni

 
Av Matilda - 31 juli 2012 16:55

<param name="movie"


Ja,ärligt nurå? :)

Av Matilda - 31 juli 2012 11:56

En timme kvar sen är jag vaccinerad :S


Scaary

Av Matilda - 31 juli 2012 10:20

Japp,om det nu blir några frgor skriver jag upp svaren i ett inlägg sen.


(Ridläger imorgon,läääängtar!!)


Om du skriver en länk till din blogg när du frgar får du också en länkning :)

Av Matilda - 31 juli 2012 10:04

Go morgon   


Inatt drömde jag lixom världens skumaste dröm?! (inte världens då..men men..)


Jag red på en stor typ kapplöpningsbana,på Hipp hopp (Alltså jag drömde att jag var p ridlägret..)

i gallop,trodde jag! för efter ett tag märkte jag att det var jag som gjorde gallopsprången och traven med mina ben! (fast jag satt fortfarande p hästen..?!) och den försökte jag skänkla på,men det gick inte,sen helt plötsligt satt jag i stallets kök med Evelina och Elli,os ropade Anki på mig,då skulle jag rida nå nya hästar.

OCH DET VAR ROSA SMALA SHETTLANDPONNYER?! men dom typ levde men levde ändå inte..sen skulle vi typ göra GYMNASTIG med dom,och typ klättra spikrakt upp på ett rullande band.


blablabla..


Sen på sista lektionen slapp jag dom dära små rosa ponnyerna,då skulle jag f rida Mickie,och jag blev jätte glad,men    anki sa att han GÖMT sig.

Vi vände upp och ner på hela stallet,frågade privatryttarna,kollade varenda box,sen i Romeos box,bakom ett draperi,låg Tyson Romeo och Mickie


blablabla..


Sen handlade jag typ på nn taxfree?!

Och jag betalade med tuggumin?!


Jaja..hehe..kanske inte världens normalaste dröm..   


Hejdå!

Av Matilda - 30 juli 2012 19:38

Jaa,idag åkte jag och pappa ut med båten!   

Jag har jätte många bilder men dem är på pappas mobil..



 


Och när jag kom hem slideade jag på min nya slide!    (25 kr ren glädje)


 


Och mer än så hann jag inte med,förutom tt gå till apoteket och växla pengar inför resan såklart.


Och heltklart har jag ju längtat till imorrn!    (för tisda är nära onsdg,och onsdag äreridläger:D)


Men nu kom jag å tänka på en grej   (Ja,jag gillar smileysarna,haha   )

IMORGON SKA JU JAG TA HEPATIT-A D: (för er som inte vet så äre en spruta)


åh herregud...andas..andas..  MATILDA INTE VILJA!   



Jaja..nu ska jag gå och gråta i min ensamhet..   (  )

Av Matilda - 30 juli 2012 09:54

Ja,lixom,nu måste jag ta från olika håll.


Om jag tar min barnsliga sida,så är det Horseland.



Och annars äre väl grey's anatomy :)




Japp japp   


kommer nåt vanligt inlägg sen också..


Herrå!

Välkommen till min blogg,enjoy ✔

Presentation


Hej där! Här bloggar en 13 årig tjej som Rider,springer och spelar handboll. Allt handlar om Killar, träning och vänner, så kolla in den vetja! :)

 

Fråga mig!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad ska jag blogga om Dagligen/Veckovis?
 Veckans/Dagens Låt
 Veckans/Dagens Film
 Veckans/Dagens Lunch
 Veckans/Dagens Middag
 Veckans/Dagens Frukost
 Veckans/Dagens Outfit
 Veckans/Dagens Favoriter
 Veckans/Dagens Inköp
 Månadens Favoriter
 Månadens Inköp

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Chatt

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pac-Man Blinky
Cute Polka Dotted Grey Bow Tie Ribbon
Rock On
e.l.f. Cosmetics Danmark
e.l.f. Cosmetics Danmark

Ovido - Quiz & Flashcards